تقویت سیستم ایمنی بدن با بره موم


 

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از دغدغه هایی است که این روزها همه ما داریم. تحقیقات نشان می دهد که با تقویت سیستم ایمنی بدن می توانیم از بروز بسیاری از بیماری ها مثل کووید 19 جلوگیری کنیم. این یعنی جای امیدواری زیادی است برای مقابله با ویروس خطرناک کرونا و عدم اثرگذاری شدید آن بر روی بدن. این یعنی حتی بدون نیاز به واکسن و دوزهای مختلف آن، می توانیم جلوی ویروس های خطرناکی مثل کرونا به خوبی بایستیم.
تقویت سیستم ایمنی به ویژه در دنیای امروز اهمیت بیشتری دارد. شاید در گذشته به دلیل نوع مواد غذایی مصرفی، بحثی پیرامون تقویت سیستم ایمنی بدن نبود. بیشتر از اینکه افراد به فکر سیستم ایمنی بدن خود باشند، به دنبال رعایت بهداشت بودند. امروزه بهداشت در حد قابل قبولی رعایت می شود اما به دلیل تغییر سبک زندگی به ویژه در میزان تحرک و نوع مواد غذایی مصرفی، شاهد کمبود شدید قوای ایمنی بدن هستیم.
بره موم یکی از گزینه های عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده طبیعی می تواند نقش موثری برای پیشگیری از بیماری های مختلف تنها به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد. یکی از دلایلی که نظریه اثرگذاری بره موم بر روی کرونا در دنیا مطرح است نیز همین خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن است.
اگر می خواهید از بره موم برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد علت این موضوع بدست آورید. در این مطلب به صورت خلاصه به نکاتی پیرامون علت اثرگذاری بره موم بر روی تقویت سیستم ایمنی پرداخته ایم که احتمالا می تواند برای شما خواندنی باشد.

علت اثرگذاری بره موم بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن
دلایل مختلفی برای اثرگذاری بره موم بر روی سیستم ایمنی وجود دارد. این دلایل برخی به صورت علمی به اثبات رسیده و برخی دیگر در طب مکمل مطرح می شود و بیشتر جنبه تجربی دارد. با این حال بد نیست با برخی از مهمترین این دلایل آشنا شویم.

بره موم، ماده ای گرم و مقوی
به طور کلی طبع بره موم گرم است. طب سنتی ایرانی بر این باور است که مصرف بره موم به عنوان یک ماده گرم و مقوی، می تواند گزینه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن باشد.
طبع گرم بره موم کمک می کند تا سطح آمادگی بدن برای مقابله با انواع بیماری ها بسیار زیاد باشد. این ویژگی به ویژه برای افرادی که عموما با ضعف جسمانی مواجه هستند، فوق العاده عالی است. اگر می خواهید با مشکلاتی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی کرونا مواجه نشوید، بره موم می تواند بدن شما را برای مقابله با این بیماری ها آماده باش نگه دارد.
اگر زود گرمی تان می شود، نباید از بره موم فراری باشید. بره موم اگرچه ماده ای با طبع گرم است، اما باعث گرمی زیاد بدن نمی شود. با این حال اگر بره موم مصرف کردید و گرمی تان شد، از مواد خنک مثل عرق کاسنی استفاده کنید تا طبعتان به اعتدال بازگردد.

تامین مواد مورد نیاز بدن
ویژگی مهم بره موم که باعث می شود از ان برای تقویت سیستم ایمنی استفاده شود، تامین مواد مورد نیاز بدن است. تقویت سیستم ایمنی زمانی اتفاق می افتد که کمبودی از نظر تامین انرژی گلبول های سفید وجود نداشته باشد. اگر تامین مواد مورد نیاز به درستی انجام نشود، اصلا اجزاء سیستم ایمنی نمی توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و به راحتی در برابر انواع ویروس و باکتری شکست می خورند.
بره موم می تواند با تامین مواد مورد نیاز بدن انسان به ویژه انچه سیستم ایمنی بدن به آن نیاز دارد، عملیات تقویت سیستم ایمنی را به طور کامل انجام دهد. کافی است از بره موم به صورت منظم استفاده شود تا تمام انچه برای بدن نیاز است، تامین شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی
یکی از خاصیت های خاص بره موم، خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. این خاصیت اگرچه در بسیاری از مواد طبیعی دیگر نیز وجود دارد؛ اما در بره موم به صورت ویژه به کمک سیستم ایمنی بدن می آید. خاصیت آنتی اکسیدانی در بره موم کمک می کند تا رایدکال های آزاد نتوانند اثرات منفی روی بدن بگذارند. همین موضوع عاملی برای مقابله با ضعف سیستم ایمنی بدن است.
خاصیت آنتی اکسیدانی در عسل نیز وجود دارد. به همین علت است که توصیه می شود برای تقویت سیستم ایمنی از ترکیب عسل با بره موم استفاده شود. ترکیب این دو ماده آنتی اکسیدان، کمک می کند تا سیستم ایمنی به صورت کامل برای مقابله با ویروس ها و بیماری های بیرونی آماده باشد.

تنظیم سیستم ایمنی بدن به کمک CAPE
یکی از ممترین اجزاء بره موم CAPE نام دارد. CAPE یا کافئین اسید فنیل استر، خواص بسیاری را در بره موم ایجاد کرده و به عنوان یکی از ترکیبات ویژه بره موم شناخته می شود. یکی از ویژگی های مهم این ماده، تنظیم سیستم ایمنی بدن است. این موضوع در تحقیقات علمی و مقالات علمی چاپ شده در مورد بره موم و اثرگذاری آن روی ویروس های مختلف، بررسی شده است.
در تحقیقات علمی نشان داده شده که در نمونه های آزمایشگاهی، بره موم به خوبی از پس تنظیم سیستم ایمنی و پاسخ های ایمنی برآمده است. این یعنی اگر به هر دلیلی مشکلی در بدن ایجاد شود و سیستم ایمنی به خوبی برای آن آماده نباشد، بره موم به کمک CAPE می تواند به تنظیم عملکرد این سیستم مهم امنیتی در بدن بپردازد.

برای تقویت سیستم ایمنی، چطور از بره موم استفاده کنیم؟
حال که با علت اثرگذاری بره موم بر روی سیستم ایمنی بدن بیشتر آشنا شدید، بد نیست به نحوه مصرف بره موم نیز بپردازیم. تقریبا می توان گفت نکات مصرف بره موم برای تقویت سیستم ایمنی بدن با نکاتی که برای مقابله با بیماری های مختلف به کمک بره موم بیان می شود، تفاوت چندانی ندارد. مهمترین این نکات عبارتند از:
*    بره موم خام مصرف نکنید! بره موم باید حتما فراوری شده باشد تا روی تقویت سیستم ایمنی اثر بگذارد. در غیر این صورت نباید انتظار اثرات خاصی روی بدن خود باشید.
*    از بره موم فراوری شده به صورت کپسول، قرص، عصاره یا ترکیب عسل بره موم استفاده کنید. هر کدام از این محصولات تولید شده با بره موم که کیفیت کافی داشته باشند، گزینه خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.
*    نظم در مصرف داشته باشید. مصرف نامنظم بره موم هیچ تاثیری برای تقویت سیستم ایمنی ندارد.
*    از بره موم به صورت ادامه دار استفاده کنید. اگر می خواهید به ایمنی مناسبی دست یابید، حداقل یکسال از بره موم به صورت مداوم استفاده کنید.

تقویت سیستم ایمنی با بره موم یک ادعای غیرعلمی نیست! بلکه بسیاری از تحقیقات علمی این موضوع را به اثبات رسانیده است. این روزها که نیاز به تقویت سیستم ایمنی بیش از گذشته احساس می شود، بهتر است از بره موم به عنوان یک ماده طبیعی بدون عوارض جانبی، نهایت استفاده را ببریم.